Tesla og kapasitet

I dag sendte Tesla ut en e-post hvor selskapet innrømte at servicekapasiteten er for dårlig og at det jobbes med saken. Selv om det i utgangspunktet ikke hjelper så mye før det har skjedd noen faktisk forbedring, så er det fint å lese at de i det minste innrømmer at dagens situasjon ikke er tilfredsstillende.

Kjære kunde,

Den store etterspørselen etter elektriske familiebiler har ført til betydelig vekst for Tesla i Norge, og vi jobber hardt for å øke servicekapasiteten vår så fort som mulig. Vi er klar over at den nåværende servicesituasjonen ikke alltid gjenspeiler den opplevelsen vi ønsker at våre kunder skal ha. Teslas CEO Elon Musk har godkjent å gjøre alt vi kan for å gi en enestående serviceopplevelse, og han setter stor pris på støtten fra våre norske kunder.

Vi har allerede tatt grep for å forbedre sitasjonen. I år har serviceteamet blitt 30 % større, og dette har gitt en betydelig økning i kapasiteten. Vi har også tatt en rekke andre grep for å raskest mulig utbedre situasjonen, inkludert:

  • Fordi serviceteamet blir større, har vi kunnet forlenge åpningstidene på utvalgte servicesentre ved å introdusere et nytt skift. Etter sommeren kommer vi også til å starte med et nytt skift i Bærum og på Kokstad.
  • I Bergen bruker vi nå lokalene våre på Minde som støtte til servicesenteret på Kokstad for å utføre enkelte servicejobber.
  • Vi har en konstruktiv dialog med Vegvesenet for å kunne tilby hele omfanget av Mobile Service-tjenester så fort som mulig. I USA har økningen i antallet Mobile Service kjøretøy hatt en kraftig effekt på vår servicekapasitet og kundetilfredshet.
  • Vi har tatt i bruk vårt nye verksted i Oslo-området, og i de kommende månedene vil vi fortsette å bygge ut kapasiteten til det blir det største servicesenteret i Norge.

Vi skal få utført service på bilen din, og ber om at du fortsetter å kontakte våre eksisterende servicesentre og kundestøtteteamet hvis du trenger assistanse. Teamet vårt er her for å finne ut av hvordan vi kan hjelpe deg mest mulig effektivt.

Gjennom tiltak som disse vil vår servicekapasitet fortsette å øke, slik at vi kan gi deg et servicenivå i tråd med våre ambisjoner.

Med vennlig hilsen,
Tesla Service

Siste innlegg

Arkiv

Kategorier

Meta

Robert Skrevet av: