Verkstedsopphold og «loaner»

Happy wifeDa var det på tide å levere Teslaen vår på verksted for å se på følgende:

  • Skranglelyd høyre side bak (oppdaget straks etter utlevering), demper som må skiftes
  • Deksel i bagasjerommet (venstre side) som ikke er montert skikkelig à notert ved utlevering
  • Sjekk av tredje seterad à høydeforskjell når setene er lagt ned
  • Ved kjøring over Hardangervidda fikk vi opp melding om «Tire pressure system needs service”; Bilen viste også avvik i dekktrykk på bakakslingen; feilmelding forsvant da vi kom ned på havsnivå;
  • Knirk i begge FWD
  • Utvendig list nede ved døren på passasjersiden løs
  • Deksel ved bagasjeromslåsen (nede) løs
  • Dekselet til ladeluken stenger ikke alltid
  • det kommer veldig lite vann fra vindusspylern
  • ruten tørkes ikke skikkelig. Det virker som om det er en eller annen form for belegg på framruten

Skikkelig leiebil (P90D) ble stilt til disposisjon og var en fryd å kjøre. MEN: det skulle ta tre uker før vi fikk tilbake vår bil som var savnet. Er man glad i SUV så er det det som teller. Ventingen i seg selv var ikke det som var mest irriterende, det var mangel på oppdateringer fra Tesla og ikke minst det at det viste seg å være vanskelig å komme i kontakt med Tesla. Å få tak i noen på telefon kan en bare glemme … Da vi endelig fikk tilbake Teslaen vår fikk vi vite at grunnen til forsinkelsen var skranglyden som verkstedet ikke klarte å finne ut av. Demperen som ble skiftet var ikke årsaken og dermed er det fabrikken som fikk en utfordring (og svaret er ikke kommet ennå).

Siste innlegg

Arkiv

Kategorier

Meta

Robert Skrevet av: