Da var det på tide å levere Teslaen vår på verksted for å se på følgende:
- Skranglelyd høyre side bak (oppdaget straks etter utlevering), demper som må skiftes
- Deksel i bagasjerommet (venstre side) som ikke er montert skikkelig à notert ved utlevering
- Sjekk av tredje seterad à høydeforskjell når setene er lagt ned
- Ved kjøring over Hardangervidda fikk vi opp melding om «Tire pressure system needs service”; Bilen viste også avvik i dekktrykk på bakakslingen; feilmelding forsvant da vi kom ned på havsnivå;
- Knirk i begge FWD
- Utvendig list nede ved døren på passasjersiden løs
- Deksel ved bagasjeromslåsen (nede) løs
- Dekselet til ladeluken stenger ikke alltid
- det kommer veldig lite vann fra vindusspylern
- ruten tørkes ikke skikkelig. Det virker som om det er en eller annen form for belegg på framruten
Skikkelig leiebil (P90D) ble stilt til disposisjon og var en fryd å kjøre. MEN: det skulle ta tre uker før vi fikk tilbake vår bil som var savnet. Er man glad i SUV så er det det som teller. Ventingen i seg selv var ikke det som var mest irriterende, det var mangel på oppdateringer fra Tesla og ikke minst det at det viste seg å være vanskelig å komme i kontakt med Tesla. Å få tak i noen på telefon kan en bare glemme … Da vi endelig fikk tilbake Teslaen vår fikk vi vite at grunnen til forsinkelsen var skranglyden som verkstedet ikke klarte å finne ut av. Demperen som ble skiftet var ikke årsaken og dermed er det fabrikken som fikk en utfordring (og svaret er ikke kommet ennå).